tirsdag 3. mai 2011

Min første drøm om Santiago de Compostela

For mange år siden så jeg et program på tv der pilegrimer kom inn i en by de kalte Santiago de Compostella. Det var noe i programmet som ga inntrykk. Jeg har aldri glemt tanken om den byen, men først for et års tid siden begynte jeg seriøst å tenke på å gjøre alvor av å gå veien dit.

Pilegrimsveiene til Santiago er et kjent begrep i de katolske landene, men noe mindre kjent her opp i nord. Selv om det har forandret seg, spesielt de siste årene. De aller fleste går pilegrimsturen med et religiøst motiv, men jeg er fasinert av veinettverket som et turområde med et spesielt mål.

2 kommentarer:

  1. Hei Trine!
    Vi skal på El Camino turen i august. Jeg hadde time hos din stolte far i dag. Han fortelte at du gikk denne turen også! Kjempje inspirerende blogg!Hilsen Bert de Haan

    SvarSlett
  2. Så hyggelig! :-) Håper du får svar på det du lurer på. Bare send en mail om du har spørsmål på gruffinelle@hotmail.com

    SvarSlett