onsdag 11. mai 2011

Riktig valg av guidebok

Skrevet 28.08.2011: Les gjerne blogginnlegget under, men jeg står ikke lenger for det jeg har skrevet her om denne boken. Les oppdatert innlegg på valg av guidebok her.

Når man ikke bor i en storby så kan man ikke gå i bokhandelen å velge å vrake i guidebøker for pilegrimsveien. Jeg handlet på nettet og da vet man jo ikke helt hva man får.
Jeg tror jeg gjorde ett helt greit valg. Jeg endte opp med en bok som heter "På vei til Santiago de Compostela. En pilegrimsvandring i Spania". Den er skrevet av Hege Jensen og gis ut på eget forlag. Det som er fint med boken er at det er en kombinasjon mellom ordbok og guide.

Ved å følge boka vil man lære hvordan herbergene fungerer, hvordan en del problemer kan løses og ikke minst vil man tilegne seg såpass spansk at du faktisk kan kommunisere med alle de vennlige spanjolene du møter underveis. Dessuten får man:
  • Historien om Jakobsveien 
  • Hjelp til å kjenne igjen de viktigste helgener i alle kirkene underveis
  • Vite mye om pilegrimsvandring i tidligere tider
  • Møte vår tids vandrere
  • Minigrammatikk
  • Ordliste spansk/norsk og norsk/spansk
  • Gjennomillustrert bok med 180 foto
Den er ikke så tykk, men veier litt (367g). Jeg planlegger å skrive en del i den selv slik at det ikke blir mer papirer å dra på. Det er ikke veldig mye skriveplass i den, men litt bak og foran. Lite marger på sidene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar