onsdag 4. mai 2011

Min pilegrimsreise

Egentlig litt rart å kalle det en pilegrimsreise når jeg ikke har et religiøst motiv for reisen, men samtidig føles det greit for det har jo også noe med det meditative å gjøre. Når man går så langt og ofte i ensomheten blir det mye tankevirksomhet.

Jeg har god tid i sommer, men samtidig har jeg ikke noe behov for å gå caminoen helt fra Frankrike. Jeg vil nyte turen, ikke være helt utmattet. Tenker også på varmen i sommer og at det skal være gjennomførbart.

For å ta vekk følelsen av stress på turen har jeg kun kjøpt en enveis flybillett :-) Synes det er litt tøft ;-) Tenker jeg kommer meg hjem når jeg er forsynt, enten med buss, tog eller fly.

Planen er å fly til Barcelona 21. juni. Fikk tak i en billett på SAS fra Kjevik til bare 800,-. Fornøyd med det. Det ble en nødløsning etter at RyanAir bestemte seg for å kansellere den billetten jeg hadde hos dem.
Blir nok i Barcelona ett par dager før jeg kommer meg til byen Burgos.
Jeg skal gå fra Burgos. Det er i denne byen mange av caminoene fra Europa samles og de fleste er å finne på denne veien. Satser på å komme i prat med folk underveis.
Grunnen til at jeg ikke blir lenger i Barcelona er at den første strekningen jeg skal gå er på høyslettene (Mesetaen eller Tierra de Campos). Her er det ikke trær for skygge og det blir veldig varmt fra midten av juli. Jeg tenkte jeg skulle gjøre unna dette stykket før det blir for galt.

Fra Burgos er det 488 km til Santiago og ytterligere 80 km til Finisterre som jeg kunne tenke meg å prøve på. Satser på å kunne gå 20 km hver dag med en fridag nå og da. For å være godkjent pilegrim må man ha gått mer enn 100 km.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar