mandag 27. juni 2011

El Burgo Ranero - Reliegos - Mansilla da las Mulas - Leon

37754 skritt (til naa i kveld), 18,8 km gaat, 19 km med buss, 36 grader

Kom meg av gaarde kl. 06:30 i dag og. Hadde planer om aa staaopp foer pga sola, men det hadde ikke sluttet aa regne. I dag var det tungt aa gaa. Noe gnisser med skoene mine for jeg har vannblemmer akkurat samme sted paa begge haelene akkurat der man belaster mest. Det var skikkelig saart aa gaa med. Proevde meg paa en liten operasjon paa den ene i gaar, men det funket daarlig. Det ble blodblemme isteden. Saa naa maa jeg finne ut hva problemet er.

Karra meg uansett foerst 12.8 km til Reliegios og fikk en velfortjent frokost. Det som jeg synes var litt hardt i dag var aa ikke se maalet. Store flater med bare traer i syne.

I Reliegios traff jeg en svenske. Han hadde startet aa gaa igjen for andre gang for to dager siden. Sist maatte han avbryte pga en blodforgiftning som foelge av en blodblemme. Han laa paa spansk sykehus en maaned. Da faar man respekt for saarstell.

Kom meg av gaarde de siste 5 km til Mansilla. Der saa jeg et skilt til en busstasjon og var ikke mye i tvil. Det siste stykket til Leon gaar langs motorveien og hoeres ikke koselig ut. Her er det mange som velger buss.
Om bord ble jeg kjent med et engelsk par fra Nottingham. De hadde satt fra deg bobilen for aa dra paa bytur. Ombord var ogsaa Uwe fra Tyskland. Han er danselaerer med egen skolen og gaar paa caminoen en uke hvert aar.

Benediktiner klosteret, Carbajalas

Vi har utforsket byen sammen tidligere i dag og spiste middag i stad. Jeg var innom det kjente hotellet Parador San Marco for aa sjekket hva det kostet aa faa et rom der. Det var 110 euro og det er litt mye. Saa naa er vi begge to paa et Benediktiner kloster i steden. Koster ingenting, men de forventer donasjon paa rundt 7 euro. Enorme sovesaler og doera laases kl. 21:30 (saa naa har jeg en liten time til aa komme meg dit).

Leon er en flott gammel by saa blir her i morgen ogsaa slik at jeg kan hvile vannblemmene i sandaler.

2 kommentarer:

  1. Hei, Trine! Takk for påminnelsen på Fjesboka. Nå er du plassert i Bloglovin' så jeg har kontroll på deg :D
    Du er tøff som orker dette her, og så høres det spennende og morsomt ut samtidig. Fortsatt Buen Camino!

    SvarSlett
  2. Håper det går bra med blemmene dine. Har selv hatt blodforgiftning pga. en flis i foten... Vær forsiktig!

    SvarSlett