tirsdag 28. juni 2011

Leon

20282 skritt i Leon og kun mellom 28 og 30 grader.
Deilig med litt vaeromslag. Skal vist bli noe "kaldere" fremover. Foettene er bedre enn i gaar, men fortsatt store blemmer. I dag har jeg operert skoene mine. Jeg fant ut hva problemet maa vare og har forettatt en saakalt skumgumectomi (les, dratt ut skumgummi av foringen paa siden) med kniv og gaffel. Har og kjoept et ekstra par sokker som var litt polstret akkurat paa rett sted.

Vi ble vist paa doer av nonnene kl. 0800 i dag morres og jeg skulle jo vare en ekstra dag, saa da var det ut paa leting etter et hotell. Jeg trengte litt komfort og eget bad. Endte opp paa Hotel Spa Paris midt i sentrum. Det er faktisk Spa inkludert i de 45 euroene, men jeg har ikke dratt paa en bikini og det finnes ikke normale storrelser her saa da faar det vaere.

Ellers har jeg kost meg rundt i byen. Sett i butikker, vaert i kirker og i et kongelig gravkammer med hele 21 kongelige graver. Noen stempel i passet har det ikke blitt for de gale folka er paa jobb eller saa er ting stengt.
Spanske museum er rare. Her er jeg i en by med saa mange utenlandske turister og saa er alt innhold paa et museum paa spansk, inkludert all guiding. Fant til slutt noen smaa skilt her og der paa tysk. Det store museumet vi var paa i Barcelona var det samme. Der endte det med at vi maatte finne paa historiene selv, noe som kan vaere artig det altsaa. Haaper alle norske museum er bedre.

4 kommentarer:

  1. Var da noen kjiipe nonner...?

    SvarSlett
  2. Hei på deg! Jeg hadde helt glemt bloggen din!
    Godt du tipset på Facebook! Dette er utrolig fantastisk gøy å lese! Jeg vil lese mer - hver dag! Skal på båtferie i 3 uker til fredag, men jeg skal være på nett hver dag! Jeg blir nesten rørt av alle de spanske stedsnavnene. Fy søren som jeg savner Spania! Tror jeg må ta Grunnfag spansk - er du ikke enig? Håper det går bra med føttene dine - jeg var veldig bekymret for dem i utgangspunktet. Men nå er jo du ekspert på sårstell, så jeg heier på deg!!! Klem og god tur videre!!!

    SvarSlett
  3. ....jeg mener - Buen Camino! :-)

    SvarSlett
  4. "skumgumectomi" !! hahahaha!! - jeg elsker sånt :D
    Håper det hjalp, da, og at apostlenes hester har det bedre nå.
    Uforståelig holdning til nysgjerrige besøkende uten spanskkunnskaper :(
    Fortsatt BC :)

    SvarSlett