søndag 19. juni 2011

Sommerfuglene er ankommet

Nå har jeg begynt å få litt sommerfugler i magen for turen :-) Det er halvannen dag til avreise og i kveld er jeg i full gang med siste pakking. Jeg skal jo holde meg under 8 kg, men det er sannelig ikke lett.

Forrige dagen fikk jeg for meg at soveposen min allikevel var for stor. Litt tullete, men jeg er alltid slik før turer. Jeg elsker å shoppe til en tur. Gikk en tur innom G-sport og der hang det en tøff pose fra Hagløf. Den er 2 meter lang og med trekk veier den kun 500g, 650g mindre enn den jeg hadde. I tillegg tar den mindre plass i sekken. Måtte jo bare ha den :-)

Har også skaffet meg treningstights. Ikke helt meg, men tenkte det tok lite plass i sekken og er behagelig å gå med.

Når jeg pakket sekken i stad med 3 liter vann i camelbaken, veide sekken 9.5 kg. Jeg reduserer vekten med 1 kg per liter i vannsekken. I tillegg reduseres solkremer og toalettsaker underveis.

De første dagene av turen får jeg følge av en venninde til Barcelona. Det blir koselig. Mye bedre å oppleve en slik by med en annen. Da kan jeg jo også ta med litt "byklær" for hun tar dem med hjem igjen.
Planen videre er å ta toget til Burgos. Det virket som det greieste og lettere enn buss selv om det er litt dyrere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar