søndag 26. juni 2011

Sahagun - Bercianos - El Burgo Ranero

28.375 skritt, 18.1 km og over 35 grader
I dag begynte jeg aa gaa fra Sahagun kl. 06:30. Det var egentlig litt sent paa grunn av solen. Gikk foerst 10,3 km til Bercianos der jeg stoppet paa en bar og spiste. Veien ligger helt oede og er en sti/vei av sand og grus. Helt grei aa gaa paa. Etter mat fikk jeg 7,8 km til og endte i El Burgo Ranero.

El Burgo Ranero
De tre tettstedene jeg har sett i dag er meget stusselige. Har litt problemer med aa tro at folk bor der. Det ser vel bedre ut paa innsiden :-)
I hele dag har jeg vaert missunnelig paa sykkel pilgrimene. De suser forbi med vind i haaret og roper "Buen Camino". Det er litt fint her paa veien. Alle du moeter og passerer oensker deg " Buen Camino" (god reise paa pilegrimsveien) og man hilser igjen ettersom hvilke vei folk gaar.

Vel tilbake til El Burgo. Jeg fant et herberge og sjekket inn etter et besoek i en bar som tidsfordriv. Det var en sovesal, et kjoekken og en stor hage. Klokka var naa bare 12 og jeg hadde hele dagen til aa gjoere ingenting. Det er ikke en tanke jeg liker. Kanskje det er det jeg skal laere paa denne turen.

Moette ett par, Trent fra Denver, Colorado og kjaeresten fra Korea. Snakket endel med dem og fikk laere litt nytt om caminoen.
Middag ble posemat fra butikken.

Natt til mandag var det en helt sinnsyk storm. Den varte noen timer og i ett par av dem lynte og tordnet det samtidig rett over oss. Det regnet og blaaste saa heldigvis husket jeg at alle skoene vaare sto ute til toerk. De kom fort inn da kan du tro.

1 kommentar:

  1. "Den glade vandrer kalles jeg, og trofast går jeg på den endeløse landevei - der liker jeg å gå! Falleri, fallera, falleri...." God tur videre!

    SvarSlett