onsdag 29. juni 2011

Leon - Fresno d.c. - Oncina dlv. - Chozas dA - Villar de Matarife

30030 skritt, 24 km, rundt 26-27 grader

Jeg fikk teipet opp foettene i dag og la i vei rundt kl. 07 fra hotellet. Det gikk veldig greit aa gaa. Det tok bare saa lang tid aa komme ut av byen. gikk i tettbebyggd stroek de foerste timene.


Ved Virgen de Camino kan du velge mellom 2 ulike ruter. En gaar langs motorveien og en inn i landet. En Ungarer og jeg valgte det siste. Hoeyslettene har endret seg og vi gaar naa i et frodig landskap med aakre og traer paa rundt 850 meters hoeyde.

Paa foerste bar moette jeg en mann, David, fra Sydney, en jente fra Boston og etterhvert kom Bridget fra i gaar. Jeg mistet foelget mitt ganske snart pga farta.
Paa caminoen er alle noeye med aa gaa sin egen fart, baade for aa fullfoere, men og for aa tenke.

Jeg fikk etterhvert foelge med en italiener fra Trieste. Han jobbet som flygeleder i luftforsvaret. Han hadde 30 km aa gaa saa vi sa farvel ved en ny bar.

Temperaturen er flott i dag, med litt skyer og det er greit aa gaa. Fikk stadig nytt foelge og traff igjen i Bridget, broren til den forrige ungareren og Kirsi fra Finland. Vi gikk til maalet Villar de Matarife og fant et skikkelig kult herberge, Albuerge de Jesus. Kjempefint inne og masse hyggelige folk rundt min alder. Faktisk hadde en italiener bursdag og lagde middag til alle. Saa da satt vi rundt et stort langbord med pasta, salat, broed og vin. Med melon til dessert.

Strokens rede i kirketårnet
Naa er det snart leggetid paa caminoen, men det er saa hyggelige folk her at det blir vanskelig. Satt lenge med Kirsi, Pedro, Josemaria og andre forbipasserende og kommuniserte paa spansk, tysk og engelsk om hverandre.

I morgen skal jeg ikke saa langt. Rundt 14 km. Ellers maa det bli over 30 km.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar