fredag 3. juni 2011

Mer utstyr

Skulle jo tro at jeg var litt bedre forberedt når jeg har visst ganske lenge at jeg skal på denne turen, men neida, skoa ble kjøpt først i dag.
På grunn av varmen og tidligere erfaring falt valget på joggesko og ikke fjellsko som noen velger. Jeg har noen veldig gode joggesko fra før, men de har jeg gått så mye på at det er nok ikke så mye demping igjen i dem. Etter å ha snakket en del med en av de ansatte på G-sport og prøvd litt forskjellig falt valget på Asics Gel-Kayano 17 dame. Den har støtdemping med gelé i hæl og forfot. Passformen er bred (god plass til å hovne litt opp) og mer kjønnstilpasset. Forfoten er mykere i damemodellen og damemodellen har også en høyere hæl for å avlaste akilles. Kayano kombinerer god støtdemping med stabilitet for de som overpronerer. Det jeg også synes er viktig i det terrenget jeg skal gå i er at det ikke er så mye små hull og gliper i sålen der stein kan sette seg fast. Her er sålen ganske jevn. Asics sko kan være litt små i størrelsen og jeg endte opp med 1.5 størrelse større enn vanlig. Ikke se slavisk på nummeret i skoen.


Jeg prøvegikk skoen ca. 7 km i går og de var fantastiske. Ikke noe gnissing og de satt godt på foten uten å glippe. Løse såler inni for god utlufting etter turen.
Jeg kjøpte også skikkelige sokker som frakter bort fuktighet og reduserer friksjon mellom fot og sko. De er og formet etter høyre/venstre fot. Valgte Nike Performance.

I samme slengen fikk jeg også tak i bukse med glidlås på låret slik at den blir shorts (fra 24).
Tenker jeg vil ta med meg en regnponcho i stedenfor regnjakke pga vekt. Har du noe tips om hvor de har en god poncho?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar